JellyPages.com

Monday, September 29, 2014

Pagi yang kecoh

Ok, dah lama tak menulis di sini. Betul sangat-sangat lama. Tiba-tiba TERINGIN nak menulis balik di sini. Hoho. Dan ceritanya mengenai perkara yang tak diduga boleh berlaku pada diri hanya sebab engkau masuk ke bilik aku. Sebab kau aku menangis. Apa?!!! Iya, aku menangis.

Huwaaaaaa. Pagi-pagi dah buat aku menangis. Huhu. Semua salah makhluk Allah yang kecil dan melompat-lompat untuk memeranjatkan aku. Ahha, kesian makhluk tak berdosa dipersalahkan. Malam tadi hujan, pagi-pagi mereka telah menyapa sambil melompat-lompat. Paling tak tahan, mereka pergi masuk dalam bilik aku pulak!!!!! Mana aku tak nangis. ADOIIII!!!!


Nasib baik ada tok bah memujuk dan tok mak tolong tangkap dan halau kau keluar. TAPI KAU ADA LAGI!!!!! Berapa banyak kau ajak kawan-kawan kau masuk rumah sekali ha? Adoi, tak tenteram aku dibuatnya.

Alhamdulillah tok mak aku sangat hebat. Dia guna tangan je nak tangkap kau. Jangan main-main, tok mak aku dah berumur 76 tahun tau. Ha, baik ko jangan masuk rumah aku lagi. Nanti tok mak aku kerjakan kau.


Mula-mula tok bah marah jugak kenapa aku takut sangat dengan kau. Tak boleh nak jawab. Aku pun tak tahu kenapa. Memang perasaan tu akan datang bila nampak kau. Minta maaf lah ye. Kau tak bersalah pun. Tapi aku memang tak boleh hidup dengan kau. Lepas nampak aku menangis baru tok bah faham rasanya. Bukan aku buat-buat takut, MEMANG AKU TAKUT dengan kau dan AKU TAK BOLEH HIDUP dengan kau.

Ok, sekian celoteh ntah pape sekian lama tak berceloteh. Hoho. Semoga aku tidak akan berjumpa dengan kau lagi. Ameen.

No comments: