JellyPages.com

Tuesday, April 6, 2010

Alhamdulillah (2)

Alhamdulillah...tak pasti nak cakap lagu ke nasyid...tapi yang pasti liriknya memang telah menarik minat aku. Tapi pada awalnya bukan lah liriknye yang buat aku berminat, tapi muzik dan iramanya. huhu

Tak ku sangka, liriknya mempunyai mesej yang mendalam, kuat dan boleh memberi kesan (bagi sesiapa yang terkesan lah). Aku tak nafikan yang jenis lagu macam ni mungkin boleh menarik lebih ramai remaja untuk meminati nasyid-nasyid tanah air.

Hmmm, aku tak berapa kenal sebenarnya dengan Too Phat dan Ahli Fiqir ni. Tapi, selalu juga aku dengar lagu-lagu mereka di radio Hitz.fm. Aku ingat diorang ni nyanyi lagu-lagu omputih (english) je. Tak sangka lak diorang ada buat nasyid. Bagus, bagus, bagus.

Mungkin lagu-lagu sebegini tak dapat diterima ramai sebagai sebuah nasyid yang boleh membawa keinsafan. Tapi bagi pandangan aku lah, lugu-lagu camni lah yang boleh menarik minat remaja-remaja especially yang jiwanya sama cam aku. hahaha....

Aku sokong betol kalau ade lagi lagu-lagu camni. Tapi memang lar, kalau nak dengar lagu-lagu macamni, kene ambil muzik, irama dan liriknya sekali. Tu yang susah orang nak buat....HUHU

No comments: